reklama

Fiktívne historky z nemocnice: O zákone padajúceho lajna.

Udalosti posledných týždňov ma opäť prinútili zamyslieť sa nad logikou niektorých situácii okolo mňa. Mojou aktivitou na pracovisku šliapem na otlaky mojim nadriadeným, čo im evidentne nerobí dobre. Spoločnosť nás učila dlhé roky držať hubu a krok a tá najschodnejšia cesta k úspechu je cestou (slušne povedané) vtierania sa do priazne nadriadeným z jednoduchých zištných dôvodov. Keďže toto môj prípad zďaleka nieje, často kosa udrie na kameň. Niekedy človek môže podať konštruktívnu kritiku “natvrdo” inokedy zaobalenú, ale niektoré tipy ľudí si z toho aj tak nič nedokážu zobrať...Práve naopak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Osobne sa stotožňujem s výrokom Bertolta Brechta : “Kto nepozná pravdu je iba hlupák, ale kto ju zatajuje, je zločinec.”

Nebolo to až tak dávno, keď som bola na pranieri u zamestnávateľa za porušenie pracovnej disciplíny. Stalo sa to, že som prišla po niekoľkých dňoch voľna do práce. Všetci pacienti sa vymenili a nemala som prehľad, čo sa za posledný čas udialo. Primár oznámil, že nejaký pacienti budú prepustení. Keď prišlo na prepúšťacie správy, lekárovi som podala tri zdravotné záznamy a on ich všetkých vypísal domov. Keby pán doktor, ktorý bol zároveň izbovým lekárom poznal dostatočne zdravotný stav svojich pacientov, mal uši a oči na vizite otvorené, vedel by, že má prepúšťaciu správu vypísať len dvom. Táto administratívna chyba bola aj hneď odhalená pravdepodobne nasadenou stíhačkou a to mojou kolegyňou, ktorá bola so mnou v dennej službe a ktorú týmto šľachetným činom pasujem do úlohy mojej hovorkyne. Okamžite bez toho, aby som sa stihla čo i len nadýchnuť upozornila vedúcu sestru a tá vedenie zariadenia. Chybu som vraj v konečnom dôsledku urobila ja, nie lekár, ktorý tú správu vypísal, podpísal a opečiatkoval. Podotýkam, že sesterská prepúšťacia správa nebola vypísaná... Z toho vyplýva aj to, že keď lekárovi poviem, že má pacientovi amputovať ľavú nohu namiesto pravej tak urobí bez toho, aby si to overil? Navyše k administratívnym chybám tohto a podobného typu dochádza bežne. Stačí urobiť storno. Podotýkam, že k žiadnemu poškodeniu pacienta nedošlo! Ľudia sú omylný a nedeje sa to zámerne a vedome.Tento môj omyl však klasifikovali ako porušenie pracovnej disciplíny čo je v neposlednom rade dôvod na výpoveď.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo bude potom, keď dôjde k oveľa vážnejšiemu pochybeniu zo strany lekára? Keď lekár napr. nedostatočne odoberie anamnézu pacienta a nesprávne posúdi, vyhodnotí a diagnostikuje jeho zdravotný stav a nedajbože pacient zomrie? Bude na chybe zas službukonajúca sestra?

Padajúce lajno sa však určite opäť na niekom zastaví...

Zuzana Koporcová

Zuzana Koporcová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zdravotná sestra. Zoznam autorových rubrík:  Nemocničné historkyKaždodenný životSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu